Organisatie
Van der Luyt en Zonen B.V. is in 1907 ontstaan, met een bodedienst tussen Oegstgeest en Leiden. Omstreeks 1913 begint Van der Luyt zich toe te leggen op bloembollenvervoer en verhuizingen. De ontwikkelingen staan echter niet stil. In 1921 wisselt de heer Van der Luyt zijn paarden in voor de eerste T-Ford vrachtauto en het eerste transport naar het buitenland vindt plaats in 1927. Na de Tweede Wereldoorlog komt het internationale vervoer pas echt tot ontwikkeling.
In de vijftiger jaren start Van der Luyt met het transporteren van verse bloemen. In 1953, het jaar van de watersnoodramp, stuurt Zwitserland hulpgoederen naar Nederland. Als tegenprestatie levert Nederland, met behulp van Van der Luyt, tulpen aan Zwitserland. Vanaf die tijd is het transportbedrijf niet alleen actief op Zwitserland maar ook regelmatig met geconditioneerde ladingen in onder andere Tsjechië, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, omdat Van der Luyt de beschikking heeft over temperatuur gecontroleerde vrachtwagens.
De zaken gaan in deze jaren steeds beter. In de jaren zestig start Van der Luyt haar eigen BOVAG-garage te Leiden. De thuisbasis in Oegstgeest is en blijft de hoofdvestiging. In 1990 verhuizen we naar een nieuw bedrijfspand aan de Haarlemmerstraatweg in Oegstgeest. Dit is tot op heden nog steeds onze hoofd locatie. In 2007 is ons bedrijf bekroond met het Predicaat Hofleverancier.
We hebben ons in de loop der jaren flink ontwikkeld, van de kleinschalige bodedienst, tussen Leiden en Oegstgeest, naar een dynamische, professionele en internationale organisatie, waarbij professionalisering en klantgerichtheid hoog in het vaandel staan. Inmiddels hebben we al 100 jaar expertise in het vervoeren van met name bloemen en planten.
Sinds 2018 maakt Van der Luyt deel uit van De Wit Transport (www.dewittransport.nl) en medio 2020 zijn beide bedrijven samen gevestigd in het pand langs de A44.
Van der Luyt is een volwaardige partner voor:
- Geconditioneerd transport van bloemen, planten, bloembollen, groente en fruit op Zwitserland en Verenigd Koninkrijk;
- Vervoer van groupage- tot full-loads;
- Cross-docking op de locaties Oegstgeest en Aalsmeer;
- Het verzorgen van douanedocumentatie middels onze AEO gecertificeerde expeditie en leveringen binnen 24 of 48 uur.
Onze kernwaarden
Onze organisatie typeert zich door de hoge mate van flexibiliteit en een goede betrouwbaarheid. Voor onze klanten kijken wij voortdurend naar de best passende en economisch meest gunstige oplossing. Ondanks de grootte van onze organisatie en de diversiteit in ons transportaanbod, werken we in kleine teams. Hierdoor kunnen we snel schakelen tussen planning, chauffeurs én afleveradressen en zijn wij een volwaardige partner voor onze klant.